02.08.2015

Віктор Шишкін: "В цьому плані влада капітулювала перед Путіним"

Повноваження судді Конституційного суду Віктора Шишкіна мали добігти кінця 4 серпня. Однак указ президента про його звільнення з`явився на 15 днів раніше - 21 липня. Шишкін вважає це не лише недбалістю апарату Адміністрації Президента, а й реакцією на його «окрему думку» до висновку КСУ щодо закону про зняття депутатської та частково суддівської недоторканості. Він зауважив, що Конституція не може бути змінена в умовах воєнного стану.

Поспіх зі звільненням Шишкіна деякі політики пов`язали з розглядом КСУ закону про внесення змін в частині децентралізації. Мовляв, таким чином позбавилися від незалежного судді. У КСУ Шишкін був на першому місці за кількістю «окремих думок» - у нього їх більше 30...

В інтерв`ю Укрінформу після відставки Шишкін розповів про закуліси КСУ та про свій погляд на події в країні. 

Зокрема, щодо змін до Конституції в частині децентралізації його позиція є такою: 
"Децентралізація більше всього прив`язана до пункту 18 Перехідних Положень Конституції. Все інше в частині децентралізації нікого не цікавить - це все театральна ширма. Путіна цікавить пункт 18, тому що це йому дає можливості через Конституцію легалізувати те, що відбувається на окупованих територіях. За всім цим стоїть бажання Путіна виторгувати особливий статус для окупованих територій.
Чому пункт 18 з`явився в останню ніч від Порошенка? В цьому плані влада капітулювала перед Путіним. Ці моменти або навмисне "не доганяють", або спеціально. Децентралізація - це обгортка для цукерочки. 
Також в законі про децентралізацію існує багато недоречностей. Наприклад, в одному місці написано, що префект здійснює виконавчу владу в районах і областях, тобто він керує, а в іншому, що здійснює нагляд і контроль. Якщо він здійснює владу, то реалізує її через управлінські функції. Тоді стоїть питання навіщо виконавчий комітет ради, якщо керує префект? Ті, хто писали зміни в Конституцію, не вивчили навіть змістовне навантаження слів! 
Я вважаю, що зараз взагалі не треба вносити зміни до Конституції, тому що існують умови воєнного стану. І про це я написав у своїй «окремій думці» до висновку КСУ щодо законопроекту про зняття депутатської та частково суддівської недоторканності. В частині другій ст. 157 Конституції йдеться, що Основний Закон не може бути змінений в умовах воєнного стану. Йдеться не про сам факт оголошення воєнного стану главою держави, а про наявність умов його існування".