10.10.2018

Українці змушені відмовлятись від молока через завищені ціни

ЕКОНОМІКА

Українці змушені відмовлятись від молока через завищені ціни
Сьогодні о 00:58•1NEWS


Ставка ПДВ на молочні продукти в Україні на 15% вища за європейську і становить 20%, тоді як у Німеччині – 7%, у Франції – 5,5%, у Польщі – 5%.

Про це повідомила Асоціація виробників молока, – інформує 1NEWS.

"Якби ставка ПДВ в Україні стала хоча б на рівень Німеччини, то ціни були б наближеними до таких: молоко 3,2% жирності – 24,19 гривень за кг замість поточної 28,27 гривень за кг; масло – 176,78 гривень за кг замість сьогоднішньої 206,53 гривень за кг; сир Російський 50% жирності – 156.64 гривень за кг замість 183 гривень за кг. Порівняння йдуть з цінами станом на 05.01.18", – наводять дані в асоціації.

Зазначається, що українці значно переплачують за життєво необхідні продукти, тому змушені зменшувати кількість молочних продуктів в раціоні.

Державна служба статистики повідомляє, що 2017 рік став роком рекордно низького рівня споживання молочних продуктів на душу населення — 188,5 кг на людину при нормі 380 кг, і показники продовжують падати.

"Ще 10 років такої політики, і ми будемо змушені забути про питання розширення асортименту чи виходу на інші ринки, а доведеться вирішувати проблеми здоров'я нації", – заявила Олена Жупінас, керівник проекту "Гуртові закупівлі молока".

Асоціація виробників молока відзначає також скорочення поголів'я корів в Україні — мінус 7,5% за останні п'ять років.

Умовний молочний індекс (УМІ), який використовується як індикатор рентабельності виробництва, лише протягом останніх 6 місяців упав на 40%. Востаннє такий тренд відзначався в 2012 році.

"Важливо пам'ятати, що молочна галузь Європи тримається на держпідтримці, з року в рік демонструючи свою збитковість. В ЄС діє ряд програм підтримки молочного фермерства, як стабільних (наприклад за працівника) так і ситуативних (складна ситуація на ринку, примусове збування поголів'я та зменшення виробництва молока)", – зазначила Ганна Лавренюк, віце-президент АВМ.

"Якщо ми хочемо підняти рентабельність молочного бізнесу в Україні, треба створити схожі правила гри на внутрішньому ринку", – пропонує вона.

Джерело: Економічна правда